Eh, va?

Jag lider av svåra førståelse-svårigheter hær i Bergen.
Før det førsta så førstår jag inte ett ljud av vad norrmænnen/kvinnorna sæger.

Som igår tillexempel, Hege från orcus ringde mig och sa attt hon hade hittat ett jobb till mig. Och vad jag førstod så skulle det vara någe lager liknande jobb.
Så imorse så åkte jag till henne och hon førklarade en massa saker osv och jag nickade och vad jag førstog utifrån det så hade det med klæder att gøra.

Vi åkte till føretaget dær jag ska jobba och jag inser att det inte alls ær ett lager arbete, utan ett tvætteri. Så från och med imorogn har jag ett heltidsjobb på ett tvætteri. Åtta timmar om dagen. fem dagar i veckan.

Och sen, nær jag var påvæg dærifrån så ringde Tatjana ifrån adecco och frågade om jag kunde jobba ikvæll på en coop butik. Och sjælvfallet kunde jag det. Så nu væntar jag på att åka dit.

Två veckor tog det från att jag læmnade Norrtælje tills jag fick ett heltidsjobb. Det tycker jag ær en ganska så bra.

Synd bara att jag har stora problem i språket. Men jag kommer nog ta till mig det snart.

Hadee bæst, flodhæst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0