Fairtrade.

Ni vet, sen jag flyttade  till Bergen så har jug börjat dricka abnorma mängder kaffe.
Det har gått en dag då jag inte drack kaffe och då hade jag sådan fruktansvärd huvudvärk så jag höll på att trilla av pinnen.
Och kaffe måttet som fanns här i köket såg helt normalt ut enligt mig. Sen efter en vecka när jag insåg att mitt kaffe inte räckte särskillt länge så började jag kolla varför. Jag menar. Ett paket kaffe på sex dagar kan väl omöjligt stämma? Då ser jag att ett kaffemått motsvarar egentligen två kaffemått. och att jag hade druckit dubbelt så starkt kaffe än vanligt. SÅ då tänkte jag att jag kör med dom riktiga måtten. Men nej sörru, då smakar det rävjunk.

Men så imorse. Var påväg att fösova  mig. Hann inte brygga  mitt morgon kaffe. inser att jag har en gratis innestående kaffe på 7/11 där var femte kaffe är gratis. Så jag går dit i väntan  på ett bussbyte. Lämnar fram den lilla lappen och är påväg mot kaffemaskinen.
Där kan man välja mellan kaffe, latte, capuchino, mocha, kaffe med mjölk, espresso och Fairtrade-märkt Kaffe.

Human som jag är (blodgivare, uppskriven i donationsregistret, benmärgsdonator osv osv) så tänker jag på alla stackars satar i länder långt långt borta. Och  klart som fan att jag ska dricka fairtradekaffe så jag vet att mitt kaffe drickade iaf bidrar till hyffsade löner.

Synd bara att det ser ut som te och smakar som det luktar när man haft kaffe i en termos och sen rengjort termosen och det luktar svagt av kaffe fortfarande.

Men jag tänkte iaf på dom där borta.
Klapp på min egen axel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0