Sjuk? Jag? Va?

När jag gick min fantastiskt långa vända genom stan för att komma till mina prylar så hade jag först gjort iordning  en termosmugg med kaffe som färdkost.
När jag är mitt imellan de två bostäderna så möter jag en bekant skulle man kunna säga. En vän till en vän, En som man inte kommer ihåg existerar förrns man stöter på personen ifråga.
Så lite artighetsfraser byttes och då frågar den bekanta, vännen till en vän, mig om jag var sjuk.
- "Jag, sjuk? (hånskratt ifrån min sida) Nej, varför undrar du?"
- "Ja, jag tänkte på termosen?"

Jag undrar nu. Vad trodde hon jag hade i min termos? Kyklingsoppa? Te? Dunderkur?
Kaffe mina vänner. Kaffe är det enda som kommer finnas i mina termosmuggar. Kaffe är det enda som någonsin funnits i mina termosmuggar. Kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0