When I was young I never needed anyone

05:30 ringde klockan och jag tänkte att jag borde kliva upp och få i mig en kopp kaffe innan jag åker till jobbet.
Ah för det gick ju jätte bra. Kaffet fick vänta.

Var en sväng på vinmonopolet efter jobbet. Det är ju stängt imorgon pga alla helgona.

Håller på att tvätta förtillfället  innan P kommer hemifrån jobbet.
Det blir sammanlagt fyra tvättar. Jag älskar att tvätta. Det är så härligt när man kan sortera in sina kläder efter färg, om det ska tumlas eller hängas 30, 40 eller 60 grader. Jag kan vara helt galen när det gäller det. Som mest har jag tvättat nio tvättar på en dag.

I Bergen tvättade jag 5 tvättar på en månad och två dagar.
Snacka om att jag kände mig vidrig.
En jag bodde med påstod att man inte ska byta underkläder varje dag för det är inte bra. Han drog liknelsen vid att man inte heller skulle duscha varje dag och att kläderna ska inte tvättas så ofta utan att man ska hänga ut dom. Det tyckte jag var riktigt jävla snuskit.

Sen efterlyser jag ett par vita shorts, alternativt vita strumpbyxor som är till utlånes från imorgon till på söndag.

Jag efterlyser även en bil som jag kan låna en timme ikväll eller imorgon eftermiddag. Jag känner att jag måste åka ut till rådmansö kyrka och tända ett ljus i minneslunden för farfar och på gammelfarfar och gammelfarmors grav. Jag  har gjort det varenda år så länge jag kan minnas. Och jag känner att iår inte får bli ett undantag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0