You make my world go around.

Idag var jag väl förberedd med det vidriga vädret så på med gummistövlar och stora jackan när det var dags att glida till ett av alla jobb.
Inte en droppe föll ner ifrån himlen. Skönt tänkte jag.
Sen undrar jag varför jag är en sån jävla tidsoptimist. Jag är väldigt duktig på att komma försent. Fick springa till bussen den sista biten i morse. Det sög ju. Ochmed en kaffemugg som sprider kaffe runt omkringsig var ju inte det det bästa.
Mamma, varför lärde du mig inte att passa tider bättre och att springa med en kaffekopp i gummistövlar?

Men ni behöver inte oroa er. Jag kom i tid. Jag är ju så duktig så.
Behövdes inte i kassan idag, Så jag fick vara på textilavdelningen. Så i dag har jag packat upp, vikt, hängt och prismärkt barnkläder. Skit tråkigt.

Sen var det en norrman som frågade gick fram till mig, rabblade upp en massa saker och det enda jag hörde var "vet du det?" Eftersom jag inte har en aning om  vad han sa så svarade jag lite artigt "Nej, det vet jag  inte men om du följer med här så kan du få prata med Mona"
Mona var en av dom jag jobbade med idag.
När jag har sagt det här så utbrister han "Jaha, du är svensk, men då är det ju så klart du inte vet något"!!!!

Det var det fräckaste!  Som  om att jagskulle vara helt retarded för att jag är ifrån Sverige?  Jag menar, det är inte vi svenskar som äter glass utomhus när det är två grader och storm. Vi i Sverige kan stava. För det kan inte norrmän ska jag berätta för er. Dom skriver sykkel(cykel), pakke(paket), plassen(platsen), sentrum(centrum), busstasjon(busstation), sjoför(chaufför). Ja ni ser ju själva. Det är norrmännen som är lite lost i skallen och inte vi svenskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0