Helgen då?

Helgen började redan med en ledig fredag. Jag och Rosen begav oss till Åland. Och att dra en dags-tur  till Åland är som det alltid är.
 Fylla och fylla och alldeles för många cigaretter och alldeles för mycket alkohol. Sen dog festen på vägen hem. Eller, den dog när vi kom hem till Norrtälje.
Glad i hågen flödar minnen upp som gör så att man bara blir arg. Ilskan gick ut över fel personer och det slutade med säng gång halv tolv.
Vaknade upp i ottan i lördags av att hundarna dansade och familjen klev upp.
Det är inte alltid lätt att bo bakom en vikvägg.  Hursom  så  var   jag  så galet bakfull att jag inte kunde prata. 
jag kunde inte blinka och jag kunde verkligen inte  äta någonting. Och som jag skrev igår kom min vän Alexander och hämtade upp
 mig så jag kunde piggna till med ett uppfrisknande dopp i det blå. 
Att det var vidrigt kallt och att det fortfarande låg is kvar på sjön är en annan historia. Vi låg 
nog där i över en timme efteråt och pratade om allt mellan himmel och jord. 
Efter badet var det dags att åka hem duscha 
och sen kila iväg för att träffa Lisa en timme innan hon skulle iväg till jobbet. det blev att dricka kaffe, röka cigg och skvallra. Efter det var
det promenad med Pär. Promenad och snack, puss och kram. Jo jag tackar ja. Hem i racerfart. Äta mat och hem till Moa.
Jag hade ett mission att få med henne ut. Moa går aldrig ut. Jag lyckades. En återställare och jag var i gasen igen.
Vi gick ner till trädgårn och satt där och var fierce och smuttade på varsin drink i två timmar. Sen fick vi gör oss att vi
skulle upp till mobet och skaka. Sagt och gjort. Dock var det en dålig stämning över hela stället och dålig musik så
vid halv tre rycket tog vi en taxi ner på stan där jag sa hejdå till Moa och hej till Pär.Sen sov vi.
Vid fyra snåret  klev vi  upp idag. På dan!  Helt galet! Jag måste börja ta vara på dagarna lite mer.
Men oj vad skönt det var att sova ut. Idag blir det antagligen upp på hästen igen. Jag älskar lov och långledigt!

Ta hand om er där ute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0