Kan inte bara någonting fungera för en gångs skull?

Min mobil är keff. Den vill inte bli laddad. Trycker jag in laddaren i mobilen så händer det ingenting. Det är tyst, och det ekar, och den tjuter att det är  farligt låg batterinivå. Men jag laddar den ju? Vickar lite på laddaren, den laddar i en sekund, sen tjuder den igen. Jag vickar på den igen, håller fast i faddaren på ett pressa innåt, pressa uppåt vis. Den laddar! Jag tar försiktigt bort fingrarna ifrån laddaren, för gäves. Dudurududu Låg Batterinivå. Vafaan! Än en gång så håller jag i den. pressar innåt, pressar uppåt. Den laddar, jag släpper inte taget. Jag sitter och kollar hur den laddar, samtidigt som jag trycker på laddaren och jag börjar fundera. Är mobilen så  viktig att jag måste sitta  och titta när den laddar så att den inte helt oväntat kommer dö någon gång mitt på dan? Sen har vi fina Pär som kommer hem ifrån jobbet. Han meckar och donar och snurrar med sladden och säger att nu är allt löst. Det trot jag så mycket jag vill på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0