Poliiisen!

Sitter hemma hos Mamma. Tvättar och står i. Jag gillar att tvätta här. Mamma har en super tvättmaskin!
Det blir rent, det luktar gott och blir torrt på under två timmar! Slå det ni! Okej, att jag måste lägga i sakerna i tumlaren efter 51 min, men ah, ni fattar.

Under första tvätten fick jag för mig att åka till H&M för att köpa hårfärg för att dölja min fruktansvärda utväxt. Innan jag skulle åka ropade mamma : Kör försiktigt, bilen har inga vinterstövlar på.
Jag förklarade då snällt för mamma att det faktiskt är lag på att ha vinterdäck på bilar från den första december.
Mummelmummel fick jag tillbaka som svar.

Men jag kände att den där hårfärgen var prio ett. Så jag gled iväg. När jag kom till folketshus var det självklart en poliskontroll. Jag fick panik och ville bara vända, men man kan inte vända där. Det är ju för bövelen en enkelriktad gata. Så jag tänkte att jag skulle försöka glida förbi lite obemärkt. Men självklart blev jag invinkad.

Jag höll vid det här laget på att skita ner mig då jag visste att jag körde olagligt! Faaanfaanfaaan var den enda som flög i mitt huvud. Jag fick blåsa, blinka åt alla håll och kanter och farbror polisen meddelade att jag hade ett trasigt halvljus som måste åtgärdas! Ett trasigt halvljus! Sommardäcken i december då? Ne, ingen notis om det alls. Inte ett ljud, inte ett ord. Jag kvittrade tack då och rullade snabbt därifrån.

När jag väl kom hem möttes jag i dörren utav: Blev du tagen av polisen då?
Ja lilla mamma. Det blev jag.

Ett stort grattis till Maja för sitt fina VG i matte B kursen som hon har traglats med hela hösten.

Lite bilder nu då.

Kaffemaskinen på jobbet. Den kan göra massor utav saker .  Mys


Mitt havtaskiga försök till en middag

Varför äta pepparkakor när man kan äta pepparkaksdeg?

Hannah dokumenterar så jag kan lägga upp bilder i min blogg. Snällt av Hannah!
Dagens dos av C-vitaminer


Kommentarer
Postat av: linda

Det är lag på vinteräck i december om det råder vinterväglag. Annars kan du lugn glida runt i sommardäck...

2009-12-07 @ 10:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0