Min Helg.

Igår var en underlig dag.
Men jag ska börja att berätta om en ännu underligare lördag.

Min coola vän Moa jobbar nere på bowlinghallen, bara en nedförsbacke ifrån mig.
Så jag tänkte gå och hälsa på.
Jag drog på mig det som låg närmast vilket resulterade i ett par jeans som hängde på halva arslet och en alldeles för stor tjocktröja som letade sig ner över  halva mina lår. Raggsockor var ett måste då det var kallt och blött. Och så klart fick jag inte glömma gummistövlarna.
En helmysig outfit.

Hursomhaver skulle Moa efter jobbet ner till trädgårn och säga hej till en vän som har kommit hem från en liten tripp till aussie-land.

Hon fick med mig dit. Osminkad och i min mysmundering.
Dock byttes gummisarna ut mot ett par uggs.

Det roligaste är väl ändå när jag kommer ner dit och skäms som en räv är att det inte är någon som helst som lägger märke till att jag lika gärna kunde ha blivit kidnappad från en myskväll i soffan med en bok och att jag såg läskigt malplacerad ut, Inte ett ljud om det.
Dock så flydde jag fältet efter en cider (Tack rara moa) och styrde kosan mot en varmare bräddgrad nämligen min soffa och glass med varma hallon.

Den underliga dagen igår var inte så underlig mer än att jag total stupade i soffan 18.00 och sov  tills för 40 min sen.
Ut vilad som en bäver är jag när jag nu ska åka in till huvudstaden och låta en sjuksköterska pumpa ut blod ur mina vener.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0