Vad är väl en värld av drömmar?

Jag har alltid älskat böcker.
Spelar ingen roll om det är korta noveller eller dyngslånga halvmiltjocka inbundna böcker.
Det spelar ingen roll om det är Moby Dick eller Sushi för nybörjare.
Om det är Tolstoi eller Brown som har skrivit det.
Om det är självbiografier eller fiktion. Jag älskar att krypa ihop till en boll i soffan och drömma mig bort till en annan värld.

Dock har jag prioriterat bort böcker under den senaste tiden och läser mest böcker när jag är utomlands.
Kan minnas att jag läste sju böcker under veckan jag, min syster och våran mamma spenderade på Malta.

Dock fick jag för mig här igårkväll att jag skulle läsa lite, då planerna inför fredagen ändå val på noll och mitt humör kunde ha skrapats bort ifrån undersidan av en sten.

Nu har jag läst ut boken på närmare 400 sidor och förbannar mig själv att jag inte bor i New York.
Varför jobbar inte jag inom pr-branchen?
Varför utbildade jag mig inte till kock när jag kunde?
Varför blir jag aldrig bjuden på fina middagar och får blommor efter en jobbig dag?

Om man ändå levde i en bok.

Kommentarer
Postat av: Linda

Man kan ju undra vad det är för idioter som skapar film och litteratur som får oss att ha sån ångest över våra egna liv.

2009-02-11 @ 14:59:30
URL: http://vecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0