Lördag

Kvällen började  bra hemma  hos Rosen. Hon jag och Camilla satt och snackade skit och drack bubbel, cider, vin och hotshots. Dock bytte vi ut gallianon mot mintu.

Angenämt var det även när vi gick vidare. Först till på G sen till trädgårn och sen tillbaka till på G. Där satt vi och snackade varpå jag la en snäll ochtrevlig  komentar till en liten herre om att jag hellre är 17 än 23 och tunnhårig.
Jag träffade Max föräldrar Beatrice och Jörgen som sa  att jag var välkommen över på fika  och sa en del snälla saker till mig (bla- Men Matilda, vad mager hu har blivit. Tack tack!!).

Jag var råtaggad att fara upp till Mobergs och dansa och träffa vänner, men blev nedröstad av mitt sällskap och vi gick till Norrtäljes andra (och enligt mig kassa(ste?))nattklubb, Teatern!

Till det här stället kommer jag aldrig mer gå om jaginte får betalt för det.
Alla (med undantag mina vänner) såg ut som ena jävla åbäken. Dom var fula, fulla, finniga och smått snuskiga.
Där fanns två malplacerade stockholmare som luktade salami.
Det var dom fula som inte får någe ragg på mobergs utan går tillteatern och hoppas på bättre lycka. 
Det var medelålders män (25-35) som spelar innebandy på tisdagar och får ligga med sin tjej en gång i veckan som måste ut och häva sig bland folkt. 
Det var dom som  var lika gamla som min morbror (40+, min morbror var även där ska jag tillägga) som är ny-skilda  och söker efter en ny livskamrat.

Jag stod även och försvarade en person som jag ärligt talat aldrig trodde att jag skulle försvara.

Jag  mådde rätt ut sagt dåligt av att vistas i dom där lokalerna.
Visst, teatern går bra mitt i sommaren, på onsdagar, när det är en massa roligt och trevligt festfolk där.
Men nu i januari kan jag säga att det var det värsta jag vart med om. Jag kommer aldrig mer klanka ner på mobergs. För nu har jag upplevt teatern. Jag kommer aldrig mer sätta min fot där om jag inte som sagt får betalt för det eller det är en onsdag i juni, juli, augusti. 

Nu ska jag fylle käka sushi och sen hoppa rakt ner i sängen.
En tom och kall säng dock, men en säng.

Godnatt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0