Hört på radio.

Jag som en trogen radio-lyssnare pga mitt jobb hörde idag en debatt om man borde förbjuda mobiltelefoner i bilen då just mobiler orsakar många olyckor då föraren sms:ar eller pratar. Finland, Norge och Danmark har en lag som säger att det är förbjudet att hålla en telefon i handen under bilkörning. Tydligen har den lagen kommit på tal flera gånger i sverige men aldrig slagits i sak. Varför inte?

Jag vet att jag själv är jäkligt duktig på att snacka i telefon samtidigt som jag kör. Men jag må säga att min konsentrationsförmåga inte har försämrats pga det. Kanske att jag har kollat lite mer på vägen för att verkligen se till så att jag inte missar någonting. Har väl hänt att jag sms:at också, men känner på mig att jag kör som en kratta då. Så när sånt är aktuellt tar jag det i samband med en lådställning då jag ändå står still.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0