Hemgång.

Jag jobbade igår.
På en restaurang här i Norrtälje. Jag gillar den restaurangen. Den är mysig och hemtrevlig och har vart som ett andra hem för mig i några år nu. Människorna som jobbar där är fantastiska och man blir som en liten familj. Man kommer gärna dit när man är ledig och dricker en kopp kaffe, bara för att. Men som sagt. Igår jobbade jag. Jag och Lisa, dreamteam!  Vi är radarparet, springer och skrattar och har det trevligt med alla gäster. Det uppskattas, det märker man på dricksen.
Vi hade ett sällskap på 13 pesoner igår.
  Det är samma företag som min restaurang bara lokaliserat på ett annat ställe. Det här sällskapet var jättetrevligt, de flesta kände man liksom.  Det var ett rent nöje att servera och ta beställningar. Tills att klockan slog elva och vi stängde. Jag tänker inte gå in på detaljer. Men de sista gästerna fick vi i princip slänga ut klockan 01.00! Två timmar efter stänging. Visst hade vi saker att göra hela tiden, Som diska och torka bord, ställa upp stolar, putsa glas och bestik. Men de här personerna underlättade inte direkt arbetet för oss.  Och vi fick finsällskap av Linn och Lisa från Åtellet i en kvart eller så. Det uppskattades.

Jobbar man själv i restaurang branchen, inom samma företag dessutom, borde man då inte respektera oss som jobbar? Borde man inte då gå hem när det stänger? Elller åtminstonde dricka upp det man har i glasen och sen gå? Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att dessa människor sitter och har ångest och mår riktigt dåligt idag. Både över den löjliga mängden alkohol de fick i sig samt över att de var kvar och störde oss i vårt arbete tills 01.00 på natten. 

När jag väl trillade hem, närmre två så var det stanley cup finalen på TV, jag var vaken i första perionden, I den andra somnade jag och blev iväg sjasad (shasad, chasad, schasad??) till sägen i början av trean. 

Nu ska jag kila hem och väcka Pär. Sen iväg till Linn. Idag är det den stora krogrundan i Norrtälje. Vi börjar vid havspiren och vandrar oss innåt mot stan med stopp på båten, trädgårn, pub,hörnet, på g, glaset, dejvan för att sen avsluta på kontrast. Meningen är att man ska dricka en bärs på varje ställe. Dock tillåter inte min ekonomi det så jag får ta en öl på trädgårn, Personalpris för drickspengarna. Men jag följer med som moraliskt stöd iaf.  

Nu skrev jag en bok.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Dreamteam, yepp! :)

Ha så kul på rundan. Själv sitter jag och febersvettas och ska snart trilla ner på jobbet. Bläää!

2009-06-10 @ 15:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0