Vad är det för en dag?

Midsommmar är bra underligt.

Inte nog med att vi gör en stor stång som vi beklär med löv och blommor, den symboliserar även mannens kuk. Att vi sen stoppar ner den i marken som självfallet är moderjord, alltså den mytomspunna fittan. Sen dansar vi runt den och sjunger en massa låtar och hejar oss och har oss. Vi ser det dessutom som ett utmärkt tillfälle att sammanstråla och kröka ner  oss.

För mig är midsommar en lite smått helig tillställning. Det är då jag och mina bästa vänner får ses ute på den vackra ön enskär och sen kröka loss på Lidö.  Denna midsommar är inget undantag. Hannah har åkt buss 888 mot Stockholm hela natten, Linn har för en gångs skull ledigt och jag. Jag har alltid ledigt på midsommar. Det osar bränn-fest forell över hela stan , Hannah kände osen redan vid Linköping. Det ni.

Nu ska jag bege mig ut till ön. Ha en trevlig midsommar allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0