Vad hände med moralen?

Jag var på en fantastisk middag hos farmor med min syster och vår far. Vi drack saft och åt fisk och skvallrade. Mycket trevligt och angenämt.

Pappa skjutsade sedan mig och min syster till borgmästarholmen där vår mor stod i samband med att det är skolavslutningar här i Norrtälje idag och då annordnar Sparbanken och mentor sverige bla, en tipsrunda för att aktivera föräldrar att föräldravandra.
Jätte bra tycker jag.
Rektorn på skolan jag jobbar på (endast tre vardagar kvar) har vart eld och lågor över det här och berättat om hur bra det är och hur många som kommer vara aktiverade. Jag tror hela skolan har surrat nu i några dagar om att man absolut inte ska dricka alkohol osv osv. 
Jag känner så här, bara ungdomarna tar det lugnt är jag nöjd.
 Hur som, jag stannade där ute hos mamma ett litet tag med kände för att gå hem, det är ju en dag imorgon också. På vägen hem gick jag igenom parken och kollade hur allt såg ut och sen tänkte jag glida förbi trädgårn och hälsa på Lisa som jag trodde jobbade.

Precis när jag kommer innanför grindarna så möts jag av tjejerna som precis gick ut nian. Alla hejjar och vinkar och ser jätte glada ut. Jag går upp för trappan och in i baren, vad ser jag då? Jo, fröken rektor, biträdande rektor, herr lärare som är ansvarig för elevrådet, idtottslärare, ja det här är bara en del ur lärarkåren jag stötte på. Alla hade alkohol i händerna. De sitter alltså på krogen och dricker sprit, när deras elever (före detta numera) sitter på samma krog och avnjuter en härlig avslutningsmiddag i glada vänners sällskap.
Vad hände med moralen där? 
Vad hände med allt snack om att man ska vandra i staden, hålla koll på ungarna som firar sin skolavslutning?  Jag är inte den som är den, men man vet ju själv hur kollen blir efter ett glas vin eller två. Jag tycker det är fruktansvärt fel gjort av dessa lärare och rektorer. Varför inte vänta tills imorgon? Då är det helg, slå er samman då och skåla i ett glas vin. Idag är det ungarnas dag det är dom vi ska hålla koll på. Och visst, jag är en unge själv, jag skulle också behöva ha någon som kollar till en ibland, men jag kan skilja på rätt och fel!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Även om jag är lite smådragen nu (men jag är ju ungdom), så håller jag allt med dig! Jädrans stil asså!

2009-06-12 @ 18:31:49
Postat av: Kristina

Jag undrade faktiskt var rektorn var... Eftersom det kom ett så VÄLDIGT välformulerat brev till oss föräldrar om hur vi skulle göra skolavslutningen minnesvärd. Gällde tydligen inte rektorn själv. SKITDÅLIGT!!! Synd att inte ditt och mamsens inlägg syns mer. Skulle behöva läsas av alla. Inte en enda liten notis i tidningen heller om alla föräldrar som var ute. Kram från en tonårsmamma.

2009-06-15 @ 18:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0