Lördag.

Jag sitter i ett litet pittoreskt hus mitt ute i skogen. Det är skogar, hagar och åkrar så långt ögat kan nå. Traktorer som mullrar, kossor som råmar, hästar som gnäggar.
För en stressad och utmattat Matilda är det här drömmen!

Dagens planer är följande:
Plåtning utav Moa. (Jag blev nyss plåtad av Moas pappa med min kamera, nyvaken i helmjukis-mundering och ruffsigt hår, drömmen).
Sen ska vi iväg och handla, för det blir storbak. Moa ska baka Fyriskaka och jag ska baka Kardemummabullar.
Efter det så blir det förhoppningsvis middag. Mulles Lasange. Har jag någongång uttryckt min kärlek för lasange? Jag älskar lasange!! Bästaste maträtten i världen. Förutom Farmors pannkakor.
Sen blir det melodifestival för hela slanten. Det är la grande final och vi ska sitta med poäng och bedöma och mysa ner oss i soffan med lite vin och Cava. Som gäst i huset tog jag med mig det. Lite trevligt sådär.

Hoppas alla mår bra, för jag vet att jag gör det.


Kommentarer
Postat av: Linda

joo! jag och dan har bestämt att vi ska tända massa ljus och spela spel. Hur ofta gör man det? Nu blir det lite som ett strömavbrott, fast man valt det själv. Himmlans mysigt. =)

2009-03-14 @ 17:45:25
URL: http://vecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0