Hur vet man att man är välkommen?

När man var yngre så sprang man bara över till närmsta polare och plingade på. Ibland ringde man innan för att kolla att personen ifråga verkligen är hemma. Men för det mesta så gled man bara över.

När växte man egentligen ifrån det där?
Lillebrorsan som är sju håller fortfarande på så. Han och hans bästa polare förtillfället. Dom glider över, plingar på, "hej ska vi leka?". När kommer det ta slut?

Jag gled över till en polare igår. Ringde såklart först innan och kollade så att det var lugnt. Jag kommer dit och det är en annan person där. Min polare viskade "She came over unannounced!" Skräcken i rösten och lite halvt ogillande.
Hade det vart jag som hade glidit över utan att hojta till först hade det då vart samma skräck i rösten? Jag vet kanske tre möjligen fyra pers som jag kan glida över till utan att säga till. Men det gör jag inte, för jag vill inte tränga mig på. Våldgästa någon bara sådär. Jag har blivit våldgästad en gång. Och visst det kändes lite strange sådär men det var ändå en av mina bästa polare så det var ju lugnt.

SÅ  snälla vänner! Ring innan ni kommer över. Ge mig en heads up.


Kommentarer
Postat av: Moa

Baby, DU får glida över NÄR DU VILL :) du behöver aldrig ringa innan. älskar dig

2009-03-29 @ 17:30:53
URL: http://mmab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0