Our trip goes on!

Jag berättade i ett tidigare inlägg om resan som jag, syster och paippapi ska åka på snart.
28 dagar kvar.
Jag kommer samla alla inlägg om denna resa och när jag väl är och reser i den nya kategorin Travel & Living.

Hursom, tidigt tidigt på morgonen tisdagen den 15:e december kommer vi bli upplockade från Palm Galleria Resort av personalen på Poseidon Bungalows and Similan Tour. Vi ska nämligen åka på en tre dagars två nätters snorklingtur och bo på en båt ute vid Similan Island. 

För er som inte vet så är Similan Island Thailand bästa marinnationalpark och går även att finna på Världsarvslistan! Ingen har någonsin bott på de här öarna så dom är i fantastiskt skick, Både över och under ytan. Och eftersom det är det äldsta korallreven i Thailand så finns det hur mycket olika fiskar och koraller som helst.

Similan Island består av nio öar betitlade Island 1, Island 2, Island 3, Island 4 och så vidare.

I vattnen där ute kan man bla se, haj, mantor, sköldpaddor, dolphiner, val och allt annat som finns i vattnet.

Jag och papipapi åkte på den här turen sist han och jag var i Thailand 2004. Då åkte vi även över till en annan båt en dag och dök några dyk. Men eftersom vi ska vidare till ett annat ställe lite senare så nöjer vi oss med att snorkla den här gången.

När vi har åkt båten så kommer vi sova på Poseidon i en bungalow en natt för den 18:e December flyger vi vidare till nästa destination..


Förövrigt kan ni gå in HÄR och skriva upp er mailadress så kommer ni få ett mail varje gång jag uppdaterar min resedagbok där jag även kommer figurera under min resa. Ni kan även läsa min dagbok från Malaysiaresan 2007/2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0