Godmorogn.

Uppe med tuppen. Morognstund har guld i mun. Jag måste seriöst börja packa. Åker om mindre än 24 timmar. Ganska så precis 22 timmar faktiskt.  Men frågan är hur jag ska få med mig allt. Det är lite kyligare nu än i maj. Barbent kan man glömma. Eller? Vaknade förövrigt upp med snorig näsa och halsont. Inte okej.


Igår när jag stod och gjorde mig iordning och drack en underbar kopp te i badrummet hände en knäpp sak. Lite bakgrund först kanske. I somras hade P fest. Någon på festen tyckte att det skulle vara fantastiskt kul att luta sig mot handfatet så det blev en smula snett. Inte mycket men tillräckligt för att lådorna skulle börja kärva.
Så igår. Jag ställde min kopp te på handfatet precis bredvid kranen. Jag hade den nedersta lådan öppen för där ligger alla mina smink och hår prylar. Det är mer prylar där i än man kan ana faktiskt. Hursom jag hör ett knak. Handfatet viker sig åt vänster och min mugg far ner i handfatet och går sönder samtidigt som te sprutar ut på mig och ner på mina prylar som nu har en sötklibbig doft av te. Ne, jag sköljde självklart av det mesta men många prylar gick in för graven. Såhär såg det ut.

Älskade starbucksmugg. (förövrigt snodd från ett starbucks i Malaysia)


Idag tänkte jag se ut såhär. Tröjan är en del av allt jag har fått ärva de senaste dagarna.  Resten av kläderna kommer på bild sen som utlovat. Koftan är bara på lån. Det blir återlämnad direkt efter London. I promise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0