Poliskontroll

I ett land med korrupt polis vill man inte råka ut för dumheter eller andra incidenter.
Igår var det meningen att vi skulle  göra Cartagena by night. Men efter en öl nere på byn blev ögonlocken tunga och de flesta av oss bestämde sigför att det var bäst att kila tillbaka till vårt hostel. Jag och P hoppade in i en taxi och begav oss. Mitt på vägen blir vi stannade av polisen.
Chaffisen  får stiga ut och dörren öppnas på min sida och ett  annat polishuvud sticker in huvudet och ber oss stiga ur.
Man har ju hört om polis som bötfäller turister för ingenting och är allmänt sviniga. De tittar på mig, ber mig stiga åt sidan och börjar sen mudra P. Ber honom ta upp allt han har i fickorna, tar honom på hans heligaste delar och överallt annars också för den delen. Självklart har han inget som de skulle kunna leta efter på sig och jag väntar på min tur att bli mudrad. Men nej, tydligen mudrar de inte tjejer så vi får utan några böter gå och sätta oss i taxin och åka vidare hem. De i den andra taxin hade inte ens sett någon polis och tyckte själva grejen var sjuk.

Nu ska vi snart gå till playan och om någon har lust att streama fredagens match på globen till oss här i Colombia skulle vi bli väldigt glada.  
Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Ade

Haha... Lita aldrig på en aina. Särskilt inte i Colo-colo.

2010-03-24 @ 23:04:36
Postat av: Lisa

hahaha hjärtat. ehm, vi fick ju muta oss ifrån ett polisförhör i ryssland. En liter whiskey och vi fick gå, phew.

2010-03-26 @ 23:54:28
URL: http://lisat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0