Journaliststuderande Matilda Glas

Hej alla fans!
Det har gått snabbt nu, jävligt snabbt.

Som ni vet så för ett par veckor sen skickade jag iväg fyra kuvert. Ett till Haparanda, ett till Tidaholm, ett till Holsbybrunn och ett till Saltsjö Boo. Jag blev antagen till tre av dessa skolor. Den fjärde, den i Saltsjö Bo har jag inte hört ett ljud ifrån. Men vilken skola jag skulle välja var lätt.


Så om 11 dagar, den 21:a augusti, går flyttlasset. Pappa skjutsar ner mig till Holsbybrynn och till Ädelfors Folkhögskola för jag kom in på deras 2-åriga Journalistlinje! Jag börjar sedan dagen efter, den 22:a augusti och kör på tills jullovet den 21a december.

I måndags fick jag samtalet, igår fick jag papprerna, som jag fyllde i och skickade tillbaka, betalade in en summa för att säkra min plats, som jag sen får tillbaka, fixade boende (Internatet är smockfullt tydligen men eftersom dom erbjuder ALLA elever boende på skolan så ska jag få bo på deras hotell innan någon kanske hoppar av eller inte vill bo där längre). Idag har jag ansökt om studiemedel hos CSN. 

Om man googlar Holsbybrunn Så får man inte upp särskillt mycket förrutom ett gäng bibelskolor och att det bor 729 personer i stan. 729! Jag vet folk som har mer vänner på facebook än så.


Där ska jag bo. Holsbybrunn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0